poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Fandom się Bawi - Sherlock w Polsce


Dziś krótko i informacyjnie. Głównie dlatego że mam niewiele do opowiadania, a fakty mówią same za siebie. 

Ciągle jestem zaskakiwany tym co wymyślają fani poszczególnych filmów i postaci.  Bo Fandom (Określenie opisujące fanów jakiegoś utworu kultury, dzielących wspólne zainteresowania, używane najczęściej do fanów filmów, czy komiksów), a zwłaszcza fandom Sherlocka Holmesa, stał się ostatnio bardzo aktywny. 

I tak ktoś w końcu zadał pytanie: Jak by wyglądał Sherlock w Polskich realiach?


Odpowiedź przyszła bardzo szybko. I nie ma my już do czynienia z Sherlokiem Holmesem i Johnem Watsonem , tylko Szczepanem Holewą, który wraz ze swoim pomocnikiem ks. Janem Walczakiem (Ukłon w stronę Ks Mateusza i Polskiej Martyrologii?) rozwiązują zagadki Warszawy, stawiane przez ich arcywroga Jimmiego Mordratego (Moriarty). Grzegorz Lestrański nieraz idzie na Piekarską 22/1b, gdzie mieszkają nasi bohaterowie, by prosić o pomoc detektywa w rozwikłaniu kolejnej zagadki. 


Ale wymyślenie tego wszystkiego nie wystarczyło. Żartobliwe nawiązania do polskiej telewizji, tłumaczeń i innych przywar polaków na łamach Polskiego tumbrla nie wystarczyło. I tak w Warszawskim Metrze całkiem niedawno pojawiły się drobne wiadomości. Szczepan Holewa stał się żywy. I tak jak kiedyś fani snujący teorie spiskowe o tym, że Sherlock Holmes był realną postacią, a Artur Conan Doyle spełnił tylko swój pisarski obowiązek i uwiecznił działania postaci na papierze, tak dziś mamy Szczepana który wysyła wiadomości przez gazetę. 

Na tym skończę ciekawostkę, bo więcej na ten temat można poczytać tu  i tu a nawet zobaczyć fanowski opening tej fikcyjnej produkcji.



PS: A osób które zainteresowane tematem Sherlocka w Polsce informuję również,  że Benedict Cumberbatch odwiedzi Kraków (10.05.2014) by zaprezentować swój film. ;)


10 komentarzy:

  1. Uśmiałam się jak pierwszy raz trafiłam na tę informację. Pojechali :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisz częściej bloga! Jest świetny! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam ;) Na tego bloga trafiłam po raz pierwszy wczoraj, ale już dzisiaj przeczytałam większą część postów! Świetny blog i świetny pomysł! ;) Z miłą chęcią będę zaglądała częściej. Czekam z niecierpliwością na kolejne posty.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Również czekam na kolejne posty. Niesamowicie wciągający i interesujący blog. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Blog zobaczyłam niedawno, jest świetny i małe pytanko: kiedy następny post?

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć
    Jestem tu nowa. Dopiero niedawno zobaczyłam twój blog. Jestem pod ogromnym wrażeniem, że Ktoś wziął się za pisanie takiego typu bloga. Wiem, że pewnke nie łatwo się prowadzi taki blog i że ciągłe pytania o to kiedy będzie kolejny post pewnie denerwują....no w sumie mamy 2016 rok i czasu troszkę upłynęło. Mam pytanie jedno konkretne- CZY BLOG BĘDZIE KONTYNUOWANY? Bardzo by mi na tym zależało ponieważ potrzebowałam już od dawna takiej strony, a pozatym jest pan świetny. Jeszcze raz składam wyrazy uznania
    Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario ostatnio umieram z nudów. Zastanawiam się czy masz tak samo.TQ JPD weertpioltms JC Ci pomoże, pamiętaj o śmierci i nie wpadnij w sieć. Veni vidi vici

      Usuń
    2. PS. Nie sugeruj się pomocami z tego bloga. Parę zeczy jest tu źle. Poszperaj trochę DKJ JPD QZC XZCP.

      Usuń
  8. Po obejrzeniu ostatniego odcinka Sherlock'a, z czystej ciekawości wpisałam w wyszukiwarkę "sztuka dedukcji". I oto trafiłam tu- muszę przyznać, że jestem mile zaskoczona. Bardzo fajny blog. Chciałabym tylko wiedzieć, co ile pojawiają się nowe posty?

    OdpowiedzUsuń